Potrebujete poradiť s výberom dlažby do vášho priestoru? Volajte zákaznícky servis +420 553 829 829, +420 731 191 567 v čase od 6:00 - 15:00.
VZORKA ZADARMO

Obchodné podmienky

1. ÚVODNÉ USTANOVENIA – ROZSAH PLATNOSTI OBCHODNÝCH PODMIENOK

1.1.      Účelom týchto obchodných podmienok je vymedziť vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán pri predaji všetkých výrobkov (tovaru) a s tým súvisiacich služieb obchodníka, predávajúceho – spoločnosti Fortemix, s.r.o., so sídlom Kirilovova 812, 73921 Paskov, Česká republika, IČ: 26868211, zapísaná v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Ostrave, pod sp. zn. C 28754, e-mail: info@fortemix.cz.

1.2.      Obchodné podmienky sú v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), sú  neoddeliteľnou súčasťou zmluvného vzťahu uvedeného nižšie a upravujú hlavne vznik, ďalšie podmienky a zánik zmluvného vzťahu, v ktorých vystupuje spoločnosť Fortemix, s. r. o., ako obchodník / predávajúci / zhotoviteľ alebo subjekt v obdobnom postavení (ďalej len „predávajúci“) a ďalšia osoba ako kupujúci / objednávateľ alebo subjekt v obdobnom postavení (ďalej len „kupujúci“). V prípade rozporu jednotlivých ustanovení týchto obchodných podmienok s ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa, vzťahujúcich sa na spotrebiteľa sa jednotlivé ustanovenia týchto obchodných podmienok na spotrebiteľa nevzťahujú.

1.3.      Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je nie je spotrebiteľom, ale podnikateľom sa riadia zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, v platnom znení. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

1.4.      Predávajúci a kupujúci sú ďalej v texte týchto obchodných podmienok uvádzaní spoločne ako zmluvné strany.

1.5.      Obchodné podmienky sú zverejnené na týchto webových stránkach predávajúceho: https://www.fortemix.sk a www.fortelock.sk.

1.6.      Odlišné dojednania v písomnej zmluve alebo inej písomnej dohode, uzatvorené na základe dohody oboch zmluvných strán, majú prednosť pred znením týchto obchodných podmienok.

1.7.      Kupujúci berie na vedomie, že zmluvný vzťah uzatvorený medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadi týmito obchodnými podmienkami, s vylúčením obchodných podmienok kupujúceho, bez ohľadu, na to, že kupujúci odkáže na svoje obchodné podmienky. Odchylné dojednania od týchto obchodných podmienok platia len v prípade výslovného odchýlenia sa zmluvných strán od týchto obchodných podmienok.

1.8.      Obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňa 01.07.2024.

2. PREDMET ZMLUVY – UZAVRETIE OBCHODU

2.1.      Na základe dopytu od kupujúceho spracuje predávajúci ponuku. Ponuka obsahuje najmä kúpnu cenu a špecifikáciu výrobku, pričom v prípade ak je kupujúcim spotrebiteľ, predávajúci poskytne spotrebiteľovi aj informácie v zmysle ustanovenia § 5 a § 15 Zákona o ochrane spotrebiteľa, vrátane informácie, že odoslanie objednávky zahŕňa povinnosť spotrebiteľa zaplatiť cenu, súčasťou ktorých bude vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy (ďalej len „ponuka“). Takto následne uskutočnená ponuka od predávajúceho je vždy novou ponukou na uzatvorenie zmluvy a nikdy sa nemôže brať ako prijatie návrhu, v zmysle ustanovenia § 43c ods. 1 Občianskeho zákonníka. Dopyt kupujúceho je vždy iba podnet na vytvorenie ponuky a nikdy sa neberie ako ponuka na uzatvorenie zmluvy.

2.2.      Dopyt kupujúceho neukladá predávajúcemu povinnosť uzavrieť kúpnu zmluvu.

2.3.      Kúpne ceny uvedené v ponukách sú zmluvné a ich platnosť je 30 dní od dátumu vystavenia, ak nie je určené inak.

2.4.      Predávajúci dáva poslaním ponuky návrh na uzavretie zmluvy v súlade s ust. § 43a ods. 1 Občianskeho zákonníka.

2.5.      Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci prijme ponuku poslaním súhlasu s ponukou, a to niektorým z týchto spôsobov:

  1. poslaním e-mailu na e-mailovú adresu dopredu dohodnutú medzi zmluvnými stranami alebo na adresu uvedenú na webových stránkach predávajúceho v sekcii kontakty https://www.fortemix.sk/kontakty;
  2. poslaním SMS správy na telefónne číslo dopredu dohodnuté medzi zmluvnými stranami alebo na telefónne číslo uvedené na webových stránkach predávajúceho v sekcii kontakty https://www.fortemix.sk/kontakty;
  3. uhradením zálohovej faktúry podľa ponuky;
  4. prevzatím tovaru;

(ďalej len „súhlas s ponukou“).

2.6.      K uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde na základe doručenia súhlasu s ponukou kupujúceho predávajúcemu.

2.7.      V prípade, že dôjde k súhlasu s ponukou s dodatkom alebo odchýlkou, hoci aj s takou, ktorá podstatne nemení podmienky ponuky, neberie sa to ako súhlas s ponukou, ale ako nový dopyt kupujúceho.

2.8.      Dodatočné zmeny v uzavretej kúpnej zmluve možno vykonať iba po vzájomnej dohode zmluvných strán, a to písomnou formou.

2.9.      Zmluvné strany sa dohodli, že za písomnú formu sa považuje aj e-mail a SMS správy, prípadne ďalšie komunikačné textové aplikácie, vždy však iba prostredníctvom emailovej adresy, resp. telefónneho čísla uvedených v týchto obchodných podmienkach, resp. prostredníctvom emailovej adresy, resp. telefónneho čísla, prostredníctvom ktorého bola kúpna zmluva uzatvorená.

2.10.    Kúpne ceny uvedené v katalógoch alebo cenníku predávajúceho, rovnako ako informácie ústne, telefonické či získané prostredníctvom internetu týkajúce sa cien výrobkov predávajúceho, sú ceny nezáväzné, ktoré majú iba informatívny charakter. Takto poskytnuté informácie o cenách výrobkov sa nepovažujú za návrh na uzavretie zmluvy.

2.11.    Nad rámec vyššie uvedeného postupu uzatvárania zmluvy sa môže zmluva uzavrieť podľa článku 3. týchto obchodných podmienok – prostredníctvom e-shopu, alebo podľa článku 8. týchto obchodných podmienok – prostredníctvom konsignačného skladu.

3. NÁKUP CEZ E-SHOP FORTELOCK

3.1.      Kupujúci má možnosť namiesto postupu uvedeného v článku 2 týchto obchodných podmienok použiť na uzavretie kúpnej zmluvy s predávajúcim e-shop Fortelock (ďalej len „e-shop“). V takom prípade sa neaplikuje článok 2 týchto obchodných podmienok, ale uzavretie zmluvy sa bude riadiť týmto článkom – článkom 3. Definície uvedené v článku 2. sa však budú používať aj v tomto článku v nezmenenej podobe. V ďalších ustanoveniach zostávajú ustanovenia týchto obchodných podmienok nezmenené a aplikujú sa, ak je to možné. V prípade rozporu medzi týmto článkom (článkom 3.), resp. jeho jednotlivými ustanoveniami a inými ustanoveniami týchto obchodných podmienok, majú v prípade nákupu cez e-shop aplikačnú prednosť ustanovenia uvedené v tomto článku.

3.2.      Akákoľvek prezentácia tovaru umiestnená v e-shope je informatívneho charakteru, nie je návrhom na uzavretie zmluvy v súlade s ust. § 43a ods. 1 Občianskeho zákonníka a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu na tento tovar.

3.3.      E-shop obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty. Ceny tovaru zostávajú v platnosti počas obdobia, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní e-shopu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne zjednaných podmienok.

3.4.      E-shop obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením, dopravou a dodaním tovaru. Tieto informácie platia iba v prípadoch, kedy sa tovar doručuje v rámci územia uvedeného u daného tovaru na e-shope.

3.5.      Ponuka na uzavretie zmluvy je v režime e-shopu uskutočnená tým, že kupujúci vloží do košíka požadovaný tovar a následne vyplní objednávkový formulár v e-shope. Takto vykonaná ponuka kupujúceho je vždy novou ponukou na uzavretie zmluvy a nikdy sa nemôže brať ako prijatie návrhu, v zmysle ustanovenia § 43c ods. 1 Občianskeho zákonníka. Objednávkový formulár obsahuje hlavne informácie o:

a.         objednávanom tovare;

b.         kupujúcom a adrese doručenia;

c.         informáciu, že odoslanie objednávky zahŕňa povinnosť spotrebiteľa zaplatiť cenu;

d.         spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru;

e.         a informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru.

3.6.      Predávajúci príjme ponuku poslaním e-mailu potvrdzujúceho akceptáciu objednávky na adresu, ktorú kupujúci uviedol do objednávkového formulára. Prílohou potvrdzovacieho e-mailu je vždy zálohová faktúra.

3.7.      Poslaním potvrdzujúceho e-mailu podľa predchádzajúceho článku dôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy v súlade s ust. § 44 ods. 1 Občianskeho zákonníka.

3.8.      Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť ponuku kupujúceho. V takom prípade pošle kupujúcemu e-mail s odôvodnením odmietnutia, príp. s novou alternatívnou ponukou. V takom prípade sa kúpna zmluva uzavrie e-mailovým potvrdením novej ponuky kupujúcim. Kupujúci má právo novú ponuku odmietnuť bez ďalšieho odôvodnenia.

3.9.      Dodatočné zmeny v uzavretej kúpnej zmluve možno vykonať iba po vzájomnej dohode zmluvných strán, a to písomnou formou. Za písomnú formu sa v tomto zmysle považuje e-mail.

ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY PRI NÁKUPE CEZ E-SHOP

3.10.    Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho aj bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa

  1. prevzatia tovaru,
  2. uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,

pričom lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.

3.11.    Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

3.12.    Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

  1. tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  2. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  3. tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

3.13.    Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, pričom spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy zverejnený na internetovej stránke predávajúceho.

3.14.    Predávajúci je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní predávajúceho.

3.15.    Dôkazné bremeno o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.

3.16.    Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov zaslať tovar späť predávajúcemu alebo odovzdať tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.

3.17.    Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru, vrátane tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty;

3.18.    Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

3.19.    Spotrebiteľ je povinný uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby, spolu s výslovným súhlasom spotrebiteľa so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve.

3.12     Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

3.13     Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa predchádzajúceho odseku pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

3.14.    Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípadoch podľa ustanovenia § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa, a to napr. od zmluvy, ktorej predmetom je napr.:

  1. poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
  2. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
  3. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  4. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  5. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;

4. KÚPNA CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY

Kúpnou cenou sa rozumie cena príslušného výrobku bez DPH podľa ponuky.

4.2.      Ak nie je medzi stranami dohodnuté inak, kúpna cena nezahŕňa náklady na dopravu a dodanie výrobkov.

4.3.      Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), si hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby

4.4       Medzi zmluvnými stranami sa môže dojednať zľava z kúpnej ceny. Táto zľava platí iba v prípade, že kupujúci uhradí kúpnu cenu po zľave riadne a včas. Ak kupujúci neuhradí dohodnutú kúpnu cenu so zľavou riadne a včas, a to ani do 60 dní po splatnosti, dohodli sa zmluvné strany, že dojednaná zľava prestáva platiť a predávajúci je oprávnený požadovať od kupujúceho základnú kúpnu cenu.

4.5.      Ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, kupujúci sa zaväzuje uhradiť kúpnu cenu za výrobky v hotovosti k rukám predávajúceho alebo bezhotovostne bankovým prevodom na základe zálohovej faktúry vystavenej predávajúcim. Zmluvné strany sa dohodli, že ak nebola dohodnutá odložená splatnosť, je splatnosť zálohovej faktúry ku dňu jej vystavenia, ak nie je dohodnuté inak.

4.6.      Odlišné platobné podmienky hlavne termíny splatnosti, spôsob platby atď. môžu byť predmetom písomnej zmluvy alebo dohody medzi zmluvnými stranami.

4.7.      Kupujúci je s prevzatím výrobku v omeškaní, ak v rozpore so svojimi povinnosťami neprevezme od predávajúceho riadne ponúknuté plnenie. V prípade omeškania kupujúceho s prevzatím výrobku je predávajúci oprávnený vyúčtovať kúpnu cenu výrobku dňom, kedy sa kupujúci dostal do takéhoto omeškania s prevzatím výrobku.

4.8.      Zmluvné strany sa výslovne dohodli, že platby došlé predávajúcemu od kupujúceho budú použité na uhradenie peňažných nárokov predávajúceho voči kupujúcemu v nasledujúcom poradí:

  1. úrok z omeškania zo zmluvnej pokuty;
  2. splatná zmluvná pokuta;
  3. doteraz nesplatná zmluvná pokuta;
  4. úrok z omeškania z istiny kúpnej ceny;
  5. splatná istina kúpnej ceny;
  6. doteraz nesplatná istina kúpnej ceny,

a to vždy na nároky predávajúceho voči kupujúcemu s najstarším termínom splatnosti.

4.9.      Dňom úhrady kúpnej ceny, jej časti či iných nárokov bezhotovostným prevodom sa rozumie dátum pripísania príslušnej čiastky na bankový účet predávajúceho.

4.10.    Ak je kúpna cena na základe faktúry uhradená v hotovosti, stáva sa daňovým dokladom o zaplatení potvrdenie vydané predávajúcim.

4.11.    V prípade omeškania kupujúceho s úhradou kúpnej ceny si zmluvné strany dojednávajú povinnosť kupujúceho zaplatiť predávajúcemu úrok z omeškania vo výške jednej dvadsatiny percenta (0,05 %) z dlžnej čiastky vrátane DPH za každý deň omeškania. Toto ustanovenie sa neaplikuje, ak je kupujúcim spotrebiteľ.

4.12.    V prípade omeškania kupujúceho s úhradou kúpnej ceny či jej časti dlhším ako 30 dní je kupujúci povinný, bez ohľadu na jeho zavinenie, uhradiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 10 % z kúpnej ceny, splatnú do 3 dní odo dňa doručenia výzvy od predávajúceho kupujúcemu na jej úhradu. Zaplatenie zmluvnej pokuty kupujúcim sa netýka nároku predávajúceho na náhradu škody vzniknutej porušením povinnosti, za ktorú bola dojednaná zmluvná pokuta vrátane škody presahujúcej zmluvnú pokutu. Toto ustanovenie sa neaplikuje, ak je kupujúcim spotrebiteľ.

5 DODANIE VÝROBKOV A DOPRAVA

5.1.      Zmluvné strany dojednávajú, že predávajúci dodá kupujúcemu výrobky v lehote podľa ich vzájomnej dohody. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky náklady súvisiace s dodaním výrobkov, a to vrátane súvisiacich služieb (napr. vykládka, vsyp, auto s čelom, expres doprava apod.) hradí kupujúci, ak nie je dohodnuté inak.

5.2.      Cena dopravy, tiež aj splatnosť a spôsob jej úhrady sú predmetom samostatnej dohody medzi zmluvnými stranami. Ak nedôjde k dohode medzi zmluvnými stranami, je predávajúci oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu všetkých nákladov spojených s dopravou a ten je povinný predávajúcemu ich uhradiť.

5.3.      V prípade dojednaného spôsobu úhrady kúpnej ceny prostredníctvom zálohovej faktúry, nie je predávajúci povinný expedovať výrobky, tj. zaistiť ich dopravu a doručenie, skôr ako mu bude zálohová faktúra plne uhradená.

5.4.      Predávajúci nenesie zodpovednosť za nedodržanie dojednanej dodacej lehoty v prípade zásahu tzv. vyššej moci (hlavne prírodné pohromy, štrajky, vojny, požiare, verejnoprávne prekážky, prekážky znemožňujúce dopravu), ako ani v prípade, keď omeškanie nezavinil.

5.5.      V prípade vlastného odberu kupujúcim u predávajúceho, sa dodacie podmienky výrobkov riadia dodacou doložkou EXW Kirilovova 812, 739 21 Paskov, Česká republika, INCOTERMS 2010, ak nie je dohodnuté inak.

5.6.      Zmluvné strany sa môžu dohodnúť, že kupujúci odoberie výrobky z miesta odlišného od sídla predávajúceho. V tomto prípade nesie kupujúci všetky náklady vrátane dopravy spojené s odobraním z iného miesta ako podľa predchádzajúceho článku, ak nie je dohodnuté inak.

5.7.      Nebezpečenstvo škody na výrobku prechádza na kupujúceho v okamihu odovzdania prvému dopravcovi.

5.8.      V prípade, že kupujúci požaduje v rámci objednávky aj dopravu výrobkov, riadia sa podmienky dodacou doložkou DAP, INCOTERMS 2010, ak nie je dohodnuté inak.

5.9.      Kupujúci a predávajúci sa môžu dopredu dohodnúť na cene za dodanie tovaru. Ak skutočná výška nákladov za dodanie presiahne dohodnutú cenu za dodanie tovaru, nesú dodatočné náklady na dodanie tovaru predávajúci a kupujúci podľa dohodnutého pomeru.

5.10.    Spôsob dodania výrobku bude realizovaný podľa požiadaviek špecifikovaných v objednávke kupujúceho a na náklady kupujúceho vyúčtované predávajúcim podľa skutočných nákladov dopravy.

5.11.    Kupujúci je povinný vykonať všetky nevyhnutné opatrenia na to, aby dopravné prostriedky mohli prísť na miesto dodávky a výrobky mohli byť vyložené bez akéhokoľvek rizika.

5.12.    Kupujúci je povinný vždy potvrdiť dopravcovi prepravný/dodací list, a to ihneď pri prevzatí výrobkov. Podpisom prepravného/dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že zásielka výrobkov spĺňala všetky podmienky a náležitosti a na prípadnú neskoršiu reklamáciu týkajúcu sa porušenia obalu zásielky sa nemôže brať ohľad.

5.13.    Pri prevzatí výrobkov od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov výrobkov a v prípade akýchkoľvek chýb toto neodkladne oznámiť prepravcovi a súčasne o tejto skutočnosti vykonať zápis o poškodení do prepravného/dodacieho listu či spísať s prepravcom reklamačný protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať predávajúcemu.

5.14.    Kupujúci berie na vedomie, že ak neprevezme výrobky na mieste a v čase dohodnutej dodávky, porušuje týmto svoju povinnosť prevziať výrobky riadne a včas a dostáva sa týmto do omeškania s prevzatím výrobkov. V prípade omeškania kupujúceho s prevzatím výrobkov, si dojednávajú zmluvné strany povinnosť kupujúceho zaplatiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške jednej dvadsatiny percenta (0,05 %) z kúpnej ceny výrobkov vrátane DPH za každý deň omeškania. Predávajúci si vyhradzuje právo na náhradné dodanie na náklady kupujúceho. Kupujúci je v prípade omeškania s prevzatím výrobkov povinný uhradiť tiež náklady súvisiace s uskladnením výrobkov u dopravcu. Toto ustanovenie sa neaplikuje, ak je kupujúcim spotrebiteľ.

5.15.    Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade omeškania s prevzatím výrobkov dlhším ako 30 dní, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a zároveň je kupujúci povinný, bez ohľadu na jeho zavinenie, uhradiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 100 % z kúpnej ceny, splatnú do 3 dní odo dňa doručenia výzvy predávajúceho kupujúcemu na jej úhradu. Zaplatenie zmluvnej pokuty kupujúcim sa netýka nároku predávajúceho na náhradu škody vzniknutej porušením povinnosti, za ktorú bola dojednaná zmluvná pokuta vrátane škody presahujúcu zmluvnú pokutu a ďalej nároku na úhradu dopravy spojenej s dodaním výrobkov. Toto ustanovenie sa neaplikuje, ak je kupujúcim spotrebiteľ.

5.16.    Výrobky dodáva predávajúci spravidla na drevených paletách. Spätné odkúpenie paliet je vždy predmetom samostatnej dohody medzi zmluvnými stranami.

5.17.    Predávajúci je oprávnený v prípade postupného či viacnásobného plnenia tomu istému kupujúcemu neposkytnúť ďalšie plnenie v prípade, že tento kupujúci je v omeškaní s plnením svojho záväzku voči predávajúcemu. Predávajúci je v tomto prípade oprávnený tiež požadovať úhradu kúpnej ceny alternatívnymi spôsobmi (napr. v hotovosti pred dodaním výrobkov, na základe zálohovej (pro forma) faktúry, dobierky a pod..

5.18.    Predávajúci realizuje dopravu iba na území Európskej únie, ak nie je dohodnuté inak. V prípade miesta dodania mimo Európskej únie má kupujúci povinnosť túto prepravu zaistiť vrátane všetkých colných podmienok.

6 KVALITA – PRÁVA A POVINNOSTI Z VADNÉHO PLNENIA – REKLAMÁCIA

6.1.      Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za vady výrobku a teda za to, že výrobok pri prevzatí nemá chyby. Predávajúci prehlasuje, že výrobky spĺňajú technické požiadavky deklarované v prehlásení o zhode daného výrobku. Výrobky si zachovávajú technické požiadavky najmenej počas skladovateľnosti uvedenej na obale príslušného výrobku.

6.2.      Informácie alebo pracovné postupy podané inak ako písomne, sú nezáväzné a predávajúci za ne nezodpovedá.

6.3.      Zodpovednosť predávajúceho za vady voči spotrebiteľovi trvá 24 mesiacov, pričom táto zodpovednosť sa riadi ustanoveniami § 618-626 Občianskeho zákonníka a ustanovenia tohto článku sa uplatnia voči spotrebiteľovi len v prípade, ak neodporujú týmto ustanoveniam Občianskeho zákonníka.

6.4       Predávajúci nezodpovedá za škody, ktoré vznikli kupujúcemu neodborným zaobchádzaním s výrobkom hlavne nedodržaním požiadaviek uvedených v technických listoch a na obale výrobku alebo spracovaním výrobku s chybou, ktorú mohol a mal kupujúci zistiť.

6.4.      Kupujúci má povinnosť výrobok prehliadnuť ihneď po jeho prevzatí a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach a množstve. Kupujúci nemá právo z vadného plnenia, ak ide o chybu, ktorú musel s vynaložením obvyklej pozornosti rozoznať pri prevzatí tovaru.

6.5.      Kupujúci má povinnosť vytknúť vadu plnenia (uplatniť reklamáciu) bez zbytočného odkladu, kedy mal možnosť sa s plnením zoznámiť a chybu zistiť, najneskôr však v období skladovateľnosti deklarovanom predávajúcim alebo počas jedného roka, podľa toho, aký čas je kratší. Najkratší čas na vytknutie chyby je 6 mesiacov od poskytnutia plnenia. Čas skladovateľnosti sa počíta od dátumu výroby uvedeného na obale výrobku do uplynutia obdobia skladovateľnosti uvedenom na obale výrobku.

6.6.      Kupujúci môže v prípade uplatnenia reklamácie u predávajúceho požadovať nárok na bezplatné odstránenie chyby alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny; ak to nie je povahe chyby neúmerné (hlavne ak nemožno chybu odstrániť bez zbytočného odkladu), možno uplatniť požiadavku na dodanie novej veci bez chýb alebo novej súčasti bez chýb, ak sa týka chyba iba tejto súčasti.

6.7.      Ak nie je oprava alebo výmena výrobku možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.

6.8.      Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby požadovať pri chybe, ktorá znamená podstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o chybu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú), odstránenie chyby dodaním novej veci bez chyby alebo dodaním chýbajúcej veci; bezplatné odstránenie chyby opravou; primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy.

6.9.      Podstatné je také porušenie zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzavretí zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala.

6.10.    U chyby, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o chybu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú), má kupujúci nárok na odstránenie chyby alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.

6.11.    Predávajúci nie je povinný vyhovieť nároku kupujúceho, ak preukáže, že kupujúci vedel o chybe výrobku pred prevzatím alebo ju sám spôsobil.

6.12.    Reklamáciu môže kupujúci uplatniť iba písomne v sídle predávajúceho, pričom písomným uplatnením reklamácie sa rozumie aj jej poslanie prostredníctvom e-mailu.

6.13.    Kupujúci je pri oznámení chyby povinný oznámiť predávajúcemu, aké právo si zvolil, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení chyby. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, keď kupujúci žiadal opravu chyby, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná.

6.14.    Ak kupujúci nezvolí svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.

6.15.    Kupujúci je povinný preukázať nákup výrobku (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie beží od odovzdania/doručenia výrobku predávajúcemu.

6.16.    Plynutie lehoty na vybavenie reklamácie je pozastavené v prípade, že predávajúci nedostal všetky podklady potrebné na vybavenie reklamácie. Predávajúci je povinný si vyžiadať doplnenie podkladov od kupujúceho v najkratšej možnej lehote. Lehota je od tohto dátumu pozastavená až do dodania vyžiadaných podkladov kupujúcim.

6.17.    Reklamácia musí teda obsahovať dátum dodania výrobku, číslo faktúry, dodacieho listu, druh výrobku vrátane identifikačného čísla výrobku, ak také obsahuje, reklamované množstvo, popis chyby a uvedenie požiadavky kupujúceho, adresu na poslanie vybavenej reklamácie a kontakt (telefón, e-mail).

6.18.    O uplatnení reklamácie vydá predávajúci kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie, kedy kupujúci uplatnil reklamáciu, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje. Písomným potvrdením sa rozumie aj potvrdenie prostredníctvom e-mailu.

6.19.    Po vybavení reklamácie vydá predávajúci kupujúcemu potvrdenie, v ktorom bude uvedený dátum a spôsob vybavenia reklamácie, potvrdené prípadné vykonanie opravy a čas trvania opravy, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

6.20.    Kupujúci má pri uplatnení reklamácie právo na úhradu účelovo vynaložených nákladov. Právo na úhradu týchto nákladov musí kupujúci uplatniť do jedného (1) mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej treba vytknúť chybu.

7 VÝHRADA VLASTNÍCKEHO PRÁVA

7.1.      Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k dodaným výrobkom až do okamihu úhrady všetkých pohľadávok vzniknutých pri podnikaní predávajúceho, na ktoré má predávajúci voči kupujúcemu právo (ďalej len „výrobok s výhradou vlastníctva“).

7.2.      V prípade, že výrobok s výhradou vlastníctva bude kupujúcim spracovaný do podoby novej veci, došlo k spracovaniu pre predávajúceho. Spracovaný tovar sa považuje za výrobok s výhradou vlastníctva.

7.3.      V prípade, že dodaný výrobok bude spracovaný spoločne s iným výrobkom, ktorý nepatrí predávajúcemu, alebo s ním bude spojený či zmiešaný, stáva sa predávajúci spoluvlastníkom novej veci alebo zmiešaného materiálu s podielom podľa pomeru hodnoty výrobku dodaného predávajúcim voči inému výrobku v okamihu spracovania či zmiešania. V prípade, že u predávajúceho dôjde k zániku vlastníckeho práva k výrobku v dôsledku spojenia či zmiešania výrobku, prenáša kupujúci na predávajúceho vlastnícke práva na novú formu výrobku či nové veci, ktoré už prináležali kupujúcemu, a to v rozsahu účtovnej hodnoty výrobku s výhradou vlastníctva a zároveň túto novú vec bude pre predávajúceho bezplatne uschovávať. Takto vzniknuté spoluvlastnícke práva sa vzťahujú na výrobok, ktorý sa považuje za výrobok s výhradou vlastníctva.

7.4.      Ak nie je medzi stranami dohodnuté inak, je kupujúci oprávnený predať výrobok tretím osobám len v tom prípade, ak predávajúci neeviduje voči kupujúcemu žiadnu pohľadávku v omeškaní s úhradou dlhšom ako 30 dní.

7.5.      Kupujúci je v prípade omeškania s úhradou záväzku dlhšom ako 30 dní voči predávajúcemu povinný postúpiť budúce pohľadávky z predaja výrobku alebo ceny diela na predávajúceho. Predávajúci je oprávnený toto oznámiť tretej osobe potom, čo sa kupujúci dostane do omeškania. Prevod je dočasný a zaisťujúci. Na podnet predávajúceho je kupujúci povinný tretie osoby neodkladne informovať o postúpení pohľadávky na predávajúceho – ak tak neučiní sám predávajúci – a odovzdať predávajúcemu informácie a podklady potrebné na vymáhanie pohľadávky.

7.6.      O exekúcii majetku či inom obmedzení zo strany tretích osôb musí kupujúci neodkladne informovať predávajúceho. Kupujúci hradí všetky náklady vynaložené na zrušenie tohto zásahu alebo dopravu výrobku s výhradou vlastníctva späť, ak nebudú nahradené prostredníctvom tretej strany.

7.7.      Ak sa kupujúci ocitne v omeškaní s platbou, je predávajúci oprávnený vziať si výrobok s výhradou vlastníctva späť a na tento účel je oprávnený prípadne aj vstúpiť do firemných priestorov kupujúceho alebo do priestorov jeho obchodného partnera.

7.8.      Ak nie sú ustanovenia o výhrade vlastníckeho práva či postúpení pohľadávok tak, ako sú stanovené týmito obchodnými podmienkami v krajine, na území ktorej sa výrobok nachádza, právne účinné, považuje sa za dojednané zaisťovacie opatrenie, ktoré zodpovedá výhrade vlastníckeho práva či postúpení pohľadávok v tejto krajine. V prípade, že sa v tomto bode vyžaduje súčinnosť kupujúceho, je kupujúci povinný vykonať všetky opatrenia, ktoré sú potrebné na odôvodnenie a získania takýchto práv.

7.9.      Vyššie uvedené ustanovenia sa neuplatňujú voči spotrebiteľovi, ak sú v rozpore s ustanoveniami na ochranu spotrebiteľa v zmysle Občianskeho zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa.

8 KONSIGNAČNÝ SKLAD

8.1.      Predávajúci môže po dohode s kupujúcim zriadiť u kupujúceho konsignačný sklad, do ktorého dodáva výrobky určené pre kupujúceho alebo na ďalší predaj koncovým zákazníkom. Výrobky dodané do konsignačného skladu zostávajú majetkom predávajúceho.

8.2.      Konsignačný sklad je kupujúci povinný viesť s odbornou starostlivosťou skladovateľa v zmysle § 527 a nasl. Obchodného zákonníka, zároveň sa zaväzuje ku všetkým povinnostiam, ktoré ukladá zákon skladovateľovi, a to ako voči skladovaným výrobkom, tak voči predávajúcemu.

8.3.      Odborná starostlivosť sa týka hlavne druhov výrobkov dodávaným do konsignačného skladu. Zodpovednosť za stav (hlavne dodržanie termínu skladovateľnosti výrobkov uvedenej na obale výrobku alebo na technickom liste), počet, odcudzenie výrobkov prechádza na kupujúceho okamihom dodania výrobkov. Okamihom dodania výrobkov na účely tohto článku je okamih naskladnenia výrobkov do konsignačného skladu.

8.4.      Predávajúci dodáva výrobky do konsignačného skladu na základe objednávky kupujúceho alebo na základe vlastného uváženia, prípadne na základe oboch týchto kritérií. Výrobky, ktoré budú dodané do konsignačného skladu, potvrdí kupujúci na výdajke. Výdajka je dokladom o tom, aké výrobky sa nachádzali alebo nachádzajú v konsignačnom sklade.

8.5.      Kupujúci je povinný odovzdať predávajúcemu do 5. dňa každého kalendárneho mesiaca písomne prehľad výrobkov predaných z konsignačného skladu. Na základe písomného prehľadu vystaví predávajúci kupujúcemu faktúru – daňový doklad, ktorú je kupujúci povinný zaplatiť do štrnástich (14) dní odo dňa jej doručenia. Výrobky uvedené na mesačnom prehľade predaných výrobkov z konsignačného skladu sa považujú za výrobky kúpené kupujúcim.

8.6.      Nad rámec povinností kupujúceho podľa predchádzajúceho článku má predávajúci právo požadovať kedykoľvek písomne informáciu o stave konsignačného skladu – počtoch a prehľade výrobkov a kupujúci je povinný mu takúto informáciu poskytnúť, a to do troch (3) pracovných dní odo dňa prijatia takejto žiadosti.

8.7.      Ponuka na uzavretie kúpnej zmluvy je v tomto prípade vykonaná naskladnením výrobkov do konsignačného skladu kupujúceho a je kupujúcim prijatá vyskladnením výrobkov z konsignačného skladu. Kúpne zmluvy sa fakturujú vždy spätne a dohromady za uplynulý mesiac podľa predchádzajúceho článku.

8.8.      Ak kupujúci nedodá predávajúcemu prehľad predaných výrobkov, je predávajúci oprávnený výhradne na základe vlastného uváženia jednostranne všetky alebo časť výrobkov dodaných do konsignačného skladu kupujúcemu vyfakturovať a ten je povinný faktúru zaplatiť. V takom prípade platí, že kúpna zmluva bola uzavretá na všetky alebo takú časť výrobkov v konsignačnom sklade.

8.9.      Predávajúci je oprávnený požadovať vrátenie všetkých alebo časti výrobkov umiestnených v konsignačnom sklade bez zbytočného odkladu (najneskôr však do desiatich dní) na náklady kupujúceho na adresu stanovenú predávajúcim s tým, že prípadné náklady je predávajúci oprávnený kupujúcemu vyfakturovať a kupujúci je povinný takú faktúru predávajúcemu zaplatiť.

8.10.    Predávajúci má právo fyzickej kontroly (inventúry) konsignačného skladu a má právo požadovať vysvetlenie prípadných rozdielov v počtovom stave výrobkov. Ak nebude vysvetlenie prípadných rozdielov uspokojivé a doložené, má predávajúci právo postupovať rovnako, ako keby nebol prehľad predaných výrobkov podaný podľa predchádzajúceho odseku. Tomu zodpovedá aj povinnosť kupujúceho.

8.11.    V prípade prekročenia termínu skladovateľnosti výrobkov alebo v prípade prekročenia obdobia skladovania dlhšieho ako dvanásť (12) mesiacov je predávajúci oprávnený vyfakturovať kúpnu cenu týchto výrobkov kupujúcemu a kupujúci je povinný faktúru zaplatiť.

8.12.    V prípade, že predávajúci alebo jeho zástupca nebude vpustený do všetkých priestorov konsignačného skladu alebo kupujúci nevydá predávajúcemu tovar z konsignačného skladu, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na zmluvnú pokutu vo výške 200 EUR za každý deň porušenia tejto povinnosti. Zmluvná pokuta je splatná do 3 dní odo dňa doručenia výzvy predávajúceho kupujúcemu na jej úhradu. Zaplatenie zmluvnej pokuty kupujúcim sa nedotýka nároku predávajúceho na náhradu škody vzniknutú porušením povinnosti, za ktorú bola dojednaná zmluvná pokuta vrátane škody presahujúcej zmluvnú pokutu.

8.13.    V prípade, že kupujúci zriaďuje konsignačný sklad, je povinný zaistiť na vlastné náklady na účely fungovania skladu frézu na nájazdy typu stopková drážkovacia fréza.

9 ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN

9.1.      Kupujúci nemôže postúpiť alebo previesť svoje pohľadávky, práva, dlhy či povinnosti vyplývajúce z týchto obchodných podmienok alebo kúpnej zmluvy bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho.

9.2.      Kupujúci nie je oprávnený na zaistenie svojich pohľadávok voči predávajúcemu využiť zádržné právo k výrobku predávajúceho.

9.3.      V prípade výskytu chýb na výrobku nie je týmto dotknutá povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu.

9.4.      Ak je kupujúci zahraničnou spoločnosťou, týmto sa zaväzuje, že ak budú dodané výrobky vyvezené mimo územia Českej republiky, bude sa nimi disponovať iba na území krajiny sídla kupujúceho.

9.5.      Všetky bonusy, rabaty, zľavy, predĺženia splatnosti a iné výhody sú platné, iba ak sú všetky záväzky kupujúceho uhradené v dohodnutom termíne splatnosti.

10 ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

10.1.    Ak kupujúci nezaplatí kúpnu cenu do 10 dní odo dňa splatnosti alebo neodoberie výrobok do 30 dní od výzvy k odberu, je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, s účinnosťou ku dňu doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcemu. Toto odstúpenie sa nedotýka práva na náhradu škody ani zmluvných pokút.

11 INFORMÁCIE PRE SPOTREBITEĽA

11.1.    Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

11.2.    Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za vadu, ktorá sa vyskytne pri výrobkoch, do dvadsiatich štyroch (24) mesiacov od prevzatia výrobku.

11.3.    Reklamácia vrátane odstránenia chyby bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote.

11.4.    V prípade spornej reklamácie rozhodne predávajúci o jej prijatí do troch (3) pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

11.5.    V prípade mimosúdneho vybavovania sťažnosti sa kupujúci môže obrátiť na náš kontaktný e-mail: info@fortemix.cz; predávajúci obratom potvrdí prijatie sťažnosti kupujúceho na e-mail kupujúceho; informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho následne predávajúci pošle tiež na e-mail kupujúceho.

11.6.    Spotrebiteľ má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil iné práva spotrebiteľa.     

11.7.    V prípade, ak predávajúci odpovie na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúceho odseku zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má možnosť obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov, s návrhom na začatie alternatívneho riešenia sporu, v súlade so zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, pričom informácie k systému alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sú dostupné na internetovej stránke: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

11.8.    Zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sú dostupné na internetovej stránke: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

11.9.    Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike: Európske spotrebiteľské centrum v SR, Ministerstvo hospodárstva SR, Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212, Slovenská republika, je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).

11.10.   Orgánom dozoru je Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, info@soi.sk, P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava.

12 SPRACOVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV

12.1.    Predávajúci ako prevádzkovateľ osobných údajov spracováva osobné údaje subjektu údajov – dotknutej osoby, v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (ďalej len „GDPR“).

12.2.    Predávajúci v súvislosti s týmito obchodnými podmienkami spracováva a uchováva za podmienok a v medziach stanovených platnou právnou úpravou, hlavne v súlade s ustanovením čl. 6 odseku 1 písm. b) GDPR, osobné údaje subjektu údajov s cieľom plnenia a realizácie zmluvného vzťahu.

12.3.    Osobné údaje subjektu údajov sa spracovávajú v rozsahu: meno, priezvisko, bydlisko, e-mail, telefónne číslo.

12.4.    Osobné údaje sa spracovávajú počas nevyhnutne nutného obdobia na zaistenie vzájomných práv a povinností vyplývajúcich z plnenia a realizácie zmluvného vzťahu.

12.5.    Subjekt údajov môže písomne kontaktovať predávajúceho ohľadom spracovania osobných údajov na adrese sídla predávajúceho.

12.6.    Osobné údaje poskytnuté subjektom údajov poskytuje predávajúci iným fyzickým alebo právnickým osobám, orgánom verejnej moci alebo iným subjektom iba v odôvodnených prípadoch, napríklad ak to vyžadujú platné právne predpisy. Predávajúci nemá v úmysle poskytnúť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii.

12.7.    Osobné údaje subjektu údajov sa spracovávajú aj automatizovane v elektronickej forme.  Subjekt údajov má právo požiadať predávajúceho o poskytnutie informácie o spracovaní jeho osobných údajov. Subjekt údajov má právo, aby predávajúci bez zbytočného odkladu opravil nepresné osobné údaje, ktoré sa ho týkajú. S prihliadnutím na ciele spracovania má subjekt údajov právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj poskytnutím dodatočného vyhlásenia. Subjekt údajov má právo, aby predávajúci bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa daného subjektu údajov týkajú, a predávajúci má povinnosť osobné údaje bez zbytočného odkladu vymazať, ak je daný niektorý z dôvodov stanovených v GDPR. Subjekt údajov má právo, aby predávajúci obmedzil spracovanie osobných údajov, v prípadoch stanovených v GDPR. Subjekt údajov má právo vzniesť námietku proti spracovaniu osobných údajov, ktoré sa ho týkajú. Subjekt údajov má právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, ktoré poskytol predávajúcemu v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a právo odovzdať tieto údaje inému správcovi bez toho, aby mu predávajúci bránil, a to v prípadoch stanovených v GDPR. Ak sa subjekt údajov domnieva, že došlo k porušeniu právnych predpisov v súvislosti s ochranou jeho osobných údajov, má právo podať sťažnosť na niektorom dozornom úrade. Dozorným úradom je v Slovenskej republike Úrad na ochranu osobných údajov.

13 ZACHOVANIE DÔVERNÉHO CHARAKTERU INFORMÁCIÍ

13.1.    Zmluvné strany sa dohodli, že na účely týchto obchodných podmienok podliehajú ochrane všetky informácie poskytnuté kupujúcemu od predávajúceho (či už poskytnuté napr. ústne, písomne, či v akejkoľvek inej forme vrátane elektronických dát apod.) v rámci zmluvného vzťahu a považujú sa za dôverné informácie (ďalej len „dôverné informácie“). Dôverné informácie sa považujú za obchodné tajomstvo v zmysle ust. § 17 Obchodného zákonníka.

13.2.    Kupujúci sa zaväzuje, že:

  1. bude uchovávať dôverné informácie v dôvernosti a tieto dôverné informácie či akúkoľvek ich časť neposkytne akejkoľvek ďalšej osobe, ak nebude mať na poskytnutie takejto dôvernej informácie predchádzajúci písomný súhlas predávajúceho;
  2. vykoná všetky opatrenia nevyhnutné na to, aby nedošlo k prezradeniu dôverných informácií, ako aj k možnosti neoprávneného prístupu k akýmkoľvek dôverným informáciám alebo k ich použitiu treťou osobou;
  3. nevykoná voči ďalším osobám žiadne vyhlásenie týkajúce sa obsahu správnosti alebo iných aspektov dôverných informácií;
  4. dôverné informácie použije iba v súvislosti so svojím oprávnením vyplývajúcim z týchto obchodných podmienok, t. j. pre svoju osobnú potrebu; hlavne sa kupujúci zaväzuje, že dôverné informácie nepoužije na svoju vlastnú podnikateľskú, investičnú alebo inú činnosť.

14 ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

14.1.    Obchodné podmienky môže predávajúci v primeranom rozsahu meniť. O tejto skutočnosti je povinný bezodkladne informovať kupujúceho na svojich webových stránkach. Kúpne zmluvy, ktorých obsah tvoria tieto obchodné podmienky, sa riadi znením obchodných podmienok platným a účinným v čase uzavretia kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak.

14.2.    Ak sa nejaké ustanovenia stanú neplatné či neúčinné z dôvodu zmeny právnych predpisov alebo iných dôvodov, zostávajú ostatné ustanovenia platné, ak to neodporuje ich účelu a ak nejde o ustanovenia, ktoré nemožno od ostatného obsahu obchodných podmienok oddeliť.

14.3.    Obchodné podmienky sa riadia právom Slovenskej republiky.

14.4.    Práva predávajúceho vyplývajúce zo zodpovednosti za škodu alebo iných ustanovení obchodných podmienok, ktoré majú z povahy veci trvať aj po ukončení kúpnej zmluvy sú po jej ukončení naďalej platné a vymáhateľné.

14.6.    Predávajúci a kupujúci sú povinní v rámci svojich možností postupovať tak, aby minimalizovali prípadné škody, straty či riziká.

Obchodné podmienky

Vzorka podlahy zadarmo

Chcem vzorku